Tėvynės Sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) iki šiol yra vienintelė politinė partija, pristačiusi išsamų ir nuoseklų būsimos Vyriausybės švietimo sistemos kaitos planą. Man teko aktyviai dalyvauti rengiant šį planą, todėl drąsiai teigiu, kad mūsų tikslas – nepalikti nė vieno Lietuvos vaiko švietimo sistemos užribyje.
Nuolat susitikdamas su gyventojais girdžiu daug kritikos švietimo sistemai dėl įvairių dalykų, tačiau labiausiai dėl ugdymo rezultatų, kurie nuolat prastėja. Lietuvos švietimo sistemos bėdas iliustravo ir pirmą kartą per aštuonerius metus vykęs mokytojų streikas. Jau tada, streiko metu, mes – Tėvynės Sąjunga – aiškiai įsipareigojome, kad švietimas bus viena iš trijų svarbiausių mūsų veiklos sričių būsimoje Vyriausybėje ir sieksime realių pokyčių.
Norime tobulinti švietimo sistemą pirmiausiai atsižvelgdami į mokinių poreikius, kad būtų sudarytos galimybės jų rezultatų gerėjimui. Todėl matome būtinybę sudaryti sąlygas mokytojui skirti daugiau laiko individualiam darbui su kiekvienu vaiku. Talentingiausių moksleivių gabumai turi būti lavinami ir toliau, vidutiniškai besimokantiems vaikams reikia padėti pasitempti ten, kur atsiliekama, ir atskleisti neišlavintus gebėjimus, o tiems, kuriems mokykloje sekasi sunkiausiai, privalu ištiesti pagalbos ranką. Siekiant būtent tokio, labiau individualizuoto švietimo sistemos vaizdo ketiname stiprinti mokytojų veiklos autonomiškumą, suteikti daugiau laisvės ir atsakomybės jiems patiems pasirinkti geriausią kelią, kaip padėti konkrečiam mokiniui, kad kiekvienas vaikas įgytų galimybę gyvenime startuoti su geriausiu žinių bagažu.
Siekdami tokių pokyčių švietimo sistemoje mes aiškiai suprantame, kad reikalaujant daugiau, reikia ir mokėti daugiau. Todėl visos švietimo reformos pradžia – sąžiningas įsipareigojimas mokytojams, kad jų algos stabiliai augs ir gerės ugdymo aplinka. Dabartinis mokytojų algų fondas nebebus mažinamas net natūraliai mažėjant mokytojų skaičiui ir bus įvestas mokytojų atlyginimų indeksavimas. Be to, iki 2020 m. valandinę pedagogų atlyginimo sistemą pakeisime mokytojų darbo poreikiams pritaikyta ir motyvuojančia etatine darbo apmokėjimo sistema.
Galiausiai, mes su visa TS-LKD komanda norime, kad mokyklų direktoriais taptų ne partiniai kadrai, o tikri švietimo lyderiai. Būtent dabartinė Vyriausybė grąžino partiškumu grįstą direktorių skyrimo tvarką. Ji bus atšaukta, o būsimiems direktoriams bus keliami realūs kvalifikaciniai ir vadybiniai reikalavimai. Siekiant skaidrumo tėvai ir visa mokyklos bendruomenė, o ne savivaldybės politikai, įgaus lemiamą žodį pasirenkant mokyklos direktorių.
Marijampolė yra istorinis Lietuvos švietimo centras, todėl turi būti švietimo sistemos pokyčių priešakyje ir mūsų mokytojų balsas Vilniuje turi būti girdimas. Man gaila, kad to nesupranta šiuo metu mūsų miestui atstovaujantis Seimo narys, kuris nė karto nedrįso Seime pasisakyti už tikras permainas švietimo sistemoje.